Stephan
Paus – Not for Profit |
|||||
m f e |
06 106 989 62 0842 221 970 |
|
KvK BTW |
0110.5102 NL0837.42.256.B01 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het doelmatig draaiende houden van een kleine not for
profit organisatie is vaak geen eenvoudige zaak. U
vertegenwoordigt immers geen puur zakelijk belang, maar U zet zich via uw
organisatie in voor een ideëel doel. Misschien heeft
U zich als bestuurder wel eens afgevraagd of uw organisatie niet
kosteneffectiever en daardoor beter op haar doel afgestemd kan functioneren
dan zij nu doet. Misschien heeft U concrete ideeën
voor verbetering van het beheer van uw organisatie, maar komt u niet toe aan
invoering van verbeteringen wegens andere bestuurlijke prioriteiten.
Tijdgebrek, weinig tot geen ondersteunend personeel of een verbrokkelde
uitbesteding van beheertaken kunnen u daarbij parten spelen. |
|||||
|
|||||
Op welke terreinen kan ik U van dienst zijn? |
|||||
|
|
||||
○ |
Het
inrichten en optimaliseren (en eventueel deels uitvoeren) van uw: -
financiële
administratie -
loonadministratie -
leden-
of donateursadministratie -
contacten
met Belastingdienst, pensioenfonds, arbodienstverlener -
contacten
met subsidiërende en toezichthoudende instanties (bv. brandweer) |
||||
○ |
Verslaglegging,
planning en begroting |
||||
○ |
Beheer
van liquiditeit/cash flow en vermogen |
||||
○ |
Advies
aangaande fiscale zaken: -
schenkingsrecht
en legaten -
zowel
binnenlandse als buitenlandse dividendbelasting -
vrijwilligersvergoedingen -
OZB-plicht -
energieheffing -
BTW-plicht -
beloningsstructuur
|
||||
○ |
Advies
omtrent verzekeringen: -
bestuurdersaansprakelijkheid -
wettelijke
aansprakelijkheid jegens bezoekers van uw gebouw en
terrein -
wettelijke
aansprakelijkheid jegens deelnemers aan door uw
organisatie georganiseerde activiteiten -
wettelijke
aansprakelijkheid wegens schade door derden tijdens werk in uw opdracht
veroorzaakt -
tegen
de financiële gevolgen van ziekteverzuim -
tegen
schade door brand, water, storm enz. aan uw inboedel, opstallen enz. |
||||
○ |
Het
kiezen van op uw wensen en middelen afgestemde kantoorautomatisering,
reproductiefaciliteiten en telecommunicatiemiddelen. |
||||
○ |
De
keuze van een verantwoord evenwicht tussen ‘zelf doen’ en uitbesteden van
beheersmatige taken |
||||
○ |
Het
wegwerken van administratieve achterstanden |
||||
○ |
Het
begeleiden van samengaan en ontvlechting van organisaties of
organisatieonderdelen |
||||
|
|
||||
Sinds 2004 ben ik als zelfstandig adviseur
werkzaam. Na het HEAO ben ik achtereenvolgens ruim twintig
jaar werkzaam geweest op het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
(o.a. als beleidsmedewerker Algemeen Economisch en Inkomensbeleid) en als
consultant bij ICT-projecten in not for profit organisaties (o.a. NS en GAK/UWV). Mijn CV stuur ik U op aanvraag toe. |
|||||
|
|
||||
Al mijn activiteiten verricht ik als onfhankelijk
dienstverlener en adviseur. Ik heb geen belangen in leverantie door derden
van diensten en/of goederen aan mijn opdrachtgever. Ik reken daarom ook nooit marge over goederen en diensten die derden
door mijn bemiddeling of advies aan u leveren. |
|||||